10 goede redenen waarom je kind muziekles zou moeten volgen:

•
    • Kinderen die van jongs af aan muziek spelen, doen ook andere schoolvakken beter, zoals rekenen, exacte vakken en handvaardigheid.
    • Kinderen die muziek spelen, zullen merken dat het resultaat oplevert als je hard werkt, oefent en discipline hebt.
    • Het spelen van een muziekinstrument ontwikkelt de motoriek en het creatieve denkproces van kinderen.
    • Muziek helpt kinderen om actiever te luisteren.
    • Het heeft een positieve invloed op de gezondheid en het algemene welzijn. Het verbetert tevens het uithoudingsvermogen.
    • Kinderen leren andere culturen te omarmen via muziek.
    • Het ontwikkelt samenwerking en gezamenlijke doelen.
    • De algehele ervaring van het luisteren naar muziek zal drastisch verbeteren.
    • Muziek stimuleert het actief luisteren, wat bevorderlijk is voor een scala aan dingen, van actief deelnemen aan conversaties tot het bouwen van meer bevredigende vriendschappen.
    • Kinderen kunnen hun emoties ontdekken via muziek, wat ze kan helpen om zichzelf beter te begrijpen.